Soru┼čturma - Mesel Dergisi (2012)

...


MESEL DERG─░S─░ ÔÇô SORU┼×TURMA (2012) M├╝sl├╝man gen├žlerin imk├ón ve zaaflar─▒n─▒ sorgulayarak s├Âz konusu mevcut duruma "B├╝y├╝k ├Âl├ž├╝de bir par├žas─▒ oldu─čunuz, ge├žmi┼čte ─░sl├ómi hareket ad─▒na ortaya konan ├ž─▒rp─▒n─▒┼člar─▒n, s├Âylem ve eylem ├žabalar─▒n─▒n bug├╝n yeni M├╝sl├╝man nesilde buldu─ču kar┼č─▒l─▒k nedir sizce? Bir devaml─▒l─▒k s├Âz konusu mudur acaba? Kendi zaman ve tecr├╝benizi hat─▒rlayarak/hat─▒rlatarak, o g├╝n ve bug├╝n├╝n M├╝sl├╝man gen├žlerini, zaaf ve imk├ónlar─▒yla mukayese eder misiniz? Bug├╝n gelinen noktada, yani, ─░slamc─▒ duyarl─▒l─▒klara sahip isim ve hareketlerin muhalefet ve direni┼č dilini yitirdikleri tart─▒┼č─▒lan bir zamanda, 'b├╝y├╝kler'in gen├žlere i┼čaret edebilecekleri bir misyon/ufuk kald─▒ m─▒?ÔÇŁ ├ľncelikle belirtmem gerekir ki, bir ├╝lkede hamiyet bittiyse, hamiyetli insan t├╝kendiyse kap─▒ya kilidi vurup hicret gerekir. Hen├╝z hamiyetin t├╝kendi─či duruma gelmedik. AllahÔÇÖ─▒n izni ile de gelmeyece─čiz. Bir an─▒m─▒ hat─▒rlad─▒m. Ba┼č─▒nda bulundu─čum te┼čkilat─▒n bir ┼čubesinin y├Âneticisi, ┼čube bina kiras─▒n─▒ ├Âdeyemediklerinden bahisle zor durumda kald─▒klar─▒n─▒, bu gidi┼čle ┼čubeyi kapatabileceklerini s├Âylemi┼čti. Ben de kendisine, ÔÇťE─čer o ┼čehirde hamiyet ve hamiyetli insan t├╝kendi ise hemen kilidi vur anahtar─▒ da bana g├ÂnderÔÇŁ demi┼čtim. Aradan birka├ž ay ge├žtikten sonra beni illerine ├ža─č─▒r─▒p ├žok bereketli bir program yapt─▒lar ve bu g├╝n en ├žal─▒┼čkan ve ├╝retken ┼čubelerimizden biridir. Bug├╝n ─░sl├ómi Hareket devam ediyor. ─░sl├ómi Hareketi en geni┼č anlam─▒yla al─▒yorum. Devam etmesi, ÔÇťya┼čayan s├╝nnetÔÇŁ ba─člam─▒nda, her birimizin ya┼čayan s├╝nnetin basamak ta┼člar─▒ olmay─▒ kabullenmesi ve s├╝rd├╝rmesi suretiyle devam ediyor. Bizler bizden ├Âncekilerin devamc─▒s─▒, izleyicileriyiz. Bug├╝n├╝n ku┼ča─č─▒ da bizim ku┼ča─č─▒n izleyicileri. Bu zaviyeden bakt─▒─č─▒m─▒zda bir devaml─▒l─▒k s├Âz konusu. Ya┼čayan s├╝nnet tabirini bir ba┼čka birlikteli─čimizde in┼čallah daha teferruatl─▒ konu┼čuruz. Bu bir ÔÇť┼čefaat zinciriÔÇŁdir. ├ľnde gidenlerin arkadan gelenlere, arkadan gelenlerin de ├Ândekilere ulanmas─▒, amellerinin birle┼čtirilmesi, ÔÇťolgun birikimin gen├ž enerji ile b├╝t├╝nle┼čmesiÔÇŁdir. Bu zincirin, bu b├╝t├╝nle┼čmenin devam etti─čini d├╝┼č├╝n├╝yorum, g├Âr├╝yorum ve ya┼č─▒yorum. Her ne kadar i├žinde bulundu─čumuz ┼čartlar ve olu┼čumlar, kapitalist ekonomi, liberal s├Âylemler, sek├╝ler yakla┼č─▒mlar, pop├╝lizm ve muhafazakar ya┼čam tarz─▒ zaman zaman bu inanc─▒m─▒z─▒ ├Ârselese de, iman-amel b├╝t├╝nl├╝─č├╝m├╝z i├žindeki ya┼čam─▒m─▒z bizi her an umut tazelemeye sevk ediyor. Bu sevkiyatta, her d├Ânem oldu─ču gibi imam ÔÇô amel b├╝t├╝nl├╝─č├╝ne, ┼čefaat zincirine ├Ânem verenlerin varl─▒─č─▒ temel te┼čkil ediyor. Aksi halde tek kald─▒─č─▒m─▒z d├╝nyada hicret farz olurdu. Hicret etmedi─čimize g├Âre hala umut var demektir. Kald─▒ ki umudumuz amelimizle birlikte hamdolsun devam ediyor. 60-70 li y─▒llardaki imk├ónlarla bug├╝nk├╝ imk├ónlar ayn─▒ de─čil. Bu y├╝zden ku┼čaklar aras─▒ k─▒yaslamalar yapmay─▒ do─čru bulmuyorum. Ayr─▒ca 40-50 y─▒l ├Ânceki imtihanlar─▒m─▒zla bu g├╝nk├╝ imtihanlar─▒m─▒z da ayn─▒ de─čil. Her ku┼ča─č─▒n sorunlar─▒, a├žmazlar─▒, s─▒navlar─▒ farkl─▒. Belki de bizim en ├Ânemli fonksiyonumuz, ge├žirdi─čimiz imtihanlarla bu ku┼ča─č─▒ bilin├žlendirmek. Bir ├Ârnek vermek gerekirse: D├╝n m├╝cadelemizde fark─▒nda olmadan 2 bizzat d├Â┼čedi─čimizi sand─▒─č─▒m─▒z ├Ân a├ž─▒kl─▒klar─▒ ve katk─▒lar, bug├╝n projecilik ad─▒yla gen├žleri ucuz profesyonelli─če y├Ânlendirmekte. ─░nsana dokunmayan pop├╝list projelerle ark─▒n─▒z─▒ a├žanlar, d├╝n bizim ├Ân├╝m├╝zdeki arklar─▒ a├žarak bizi yanl─▒┼č y├Ânlere ve sonu├žlara sevk etmi┼člerdi. Sorunuzda ├Ânemli bir arg├╝man kullan─▒yorsunuz: ÔÇť─░slamc─▒ duyarl─▒l─▒klara sahip isim ve hareketlerin muhalefet ve direni┼č dilini yitirdikleri tart─▒┼č─▒lan bir zamanda, 'b├╝y├╝kler'in gen├žlere i┼čaret edebilecekleri bir misyon/ufuk sorgulamas─▒ÔÇŁ Muhalefet ve direni┼č dili hi├žbir zaman ortadan kaybolmaz. ├ç├╝nk├╝ direni┼č ve muhalefet k─▒yamete kadar s├╝recek. AllahÔÇÖ─▒n, ÔÇť─░├žinizden hayra ├ža─č─▒racak bir topluluk bulunsunÔÇŁ buyru─ču ayn─▒ zamanda OÔÇÖnun bir y├Ânlendirmesi, bir yard─▒m vesilesidir. ─░sl├óm k─▒yamete kadar baki ise direni┼č de k─▒yamete kadar baki olacakt─▒r. ─░sl├óm iktidar oldu─čunda bile, ÔÇťemr-i bil maÔÇÖrufÔÇŁ i├žimizdekilere, ÔÇťnehy-i anil m├╝nkerÔÇŁ ─░sl├ómÔÇÖa muhalefet edenlere kar┼č─▒ devam edecektir. ─░sl├óm ├ólemi 3 as─▒rl─▒k bir geri ├žekilme d├Ânemi ya┼č─▒yor. Ancak medeniyetleri medeniyet kurma azmi ve prati─či, potansiyeli olan ├╝mmetler kurar. Bu azim ve pratik ─░sl├óm ├ťmmetinde var. Yap─▒lacak ve yapmaya ├žal─▒┼čt─▒─č─▒m─▒z i┼č, k├╝lleri e┼čeleyip, benli─čindeki medeniyet par─▒lt─▒lar─▒n─▒ azme d├Ân├╝┼čt├╝rmektir. Burada dikkat ├žekmek istedi─čim ├Ânemli husus, dilin sek├╝lerle┼čmesidir. Birka├ž y─▒l ├Ânce bir arkada┼č─▒m ┼č├Âyle demi┼čti: ÔÇťUzun zamand─▒r dikkat ediyorum, ne ben ne de di─čer ─░sl├ómc─▒ yazarlar─▒n bir├žo─ču ─░sl├ómi kavramlar─▒ kullanm─▒yoruz. Mesela ÔÇťbereketÔÇŁ kavram─▒n─▒ neredeyse yaz─▒ dilinde unutmu┼čuzÔÇŁ. Bunu ├Ânemsiyorum. Dil sek├╝lerle┼čmemeli. Aksi halde zihinler de kavramlarla d├╝┼č├╝nd├╝─č├╝nden, zihinler de sek├╝lerle┼čir. 80-90ÔÇÖl─▒ y─▒llarda terc├╝me yapan gen├ž arkada┼člar─▒m─▒z─▒n dilinden rahats─▒z olurdum. Uyar─▒rd─▒m. ┼×imdi ayd─▒nlar─▒m─▒z sek├╝ler dili fazla kullan─▒r oldular. Unutmayal─▒m ki, herkes kendini en iyi kendi ana diliyle anlatabilir. Misyon meselesine gelince: Misyon, s├╝rekli bir amac─▒ ifade eder. S├╝rekli ama├ž, ki┼činin veya organizasyonun neyi ne i├žin, kim i├žin ve nas─▒l yapt─▒─č─▒ ve yapmas─▒ gerekti─či anlam─▒nad─▒r. LatinceÔÇÖde g├Ândermek anlam─▒na kullan─▒lan ÔÇťmissioÔÇŁ terimi, H─▒ristiyanl─▒─č─▒ yaymada kullan─▒lm─▒┼čt─▒r. Bu y├Ân├╝yle ÔÇśyaymaÔÇÖ amac─▒n─▒ da ifade eder. Bu haliyle misyon, y├╝klenilmi┼č g├Ârevdir. G├Ân├╝ll├╝l├╝k esas─▒na dayanan birlikteliklerde, ├Ârg├╝t ├╝yelerini ayn─▒ ama├ž do─črultusunda ortak bilin├ž ve hedeflere ula┼čt─▒r─▒c─▒ ortak nitelikler olu┼čturmaya misyon denilmektedir. Bir ┼čeyin ger├žekle┼čmesini tarihi ger├žekli─če ba─člamak sa─čl─▒kl─▒ bir y├Ântemdir. Bu haliyle tarihimizdeki Ahilik ├Ârne─čine bakabiliriz. Ahilik g├Ân├╝ll├╝l├╝k esas─▒na dayanan bir sosyal organizasyondur. Ahilik, kendine temel misyon olarak, ÔÇśm├╝kemmel fertler yeti┼čtirmeyiÔÇÖ, ÔÇśm├╝kemmel topluluklara ula┼čmay─▒ÔÇÖ, ÔÇśd├╝nyay─▒ d├╝zene sokma yoluna yap─▒┼čmay─▒ÔÇÖ ve bu ┼čekilde ÔÇśinsanlara ve insanl─▒─ča hizmet etmeyiÔÇÖ belirlemi┼čtir.1 T├╝m bu ├Âzelliklerin Ahi teriminin ÔÇťkarde┼člikÔÇŁ anlam─▒ ile b├╝t├╝nle┼čtirilmesiyle bireysel ve toplumsal misyonun g├╝zelli─či ortaya ├ž─▒kmaktad─▒r. 1 Sultan Murad d├Âneminde ortadan kald─▒r─▒lan ve mensuplar─▒ yeni├žeri yap─▒lan Ahilik daha sonra, Ahi Kurumlar─▒n─▒n maddi manevi, bedeni ve fikri y├Ânden t├╝z├╝─č├╝ say─▒lan F├╝t├╝vvetnamelerin esaslar─▒na ba─čl─▒ kalarak sadece esnaf kurulu┼člar─▒ haline d├Ân├╝┼čm├╝┼čt├╝r. Bu esnaf kurulu┼člar─▒na da LoncaÔÇÖlar denmi┼čtir. 3 ─░ster bireysel isterse toplumsal sorumluluk baz─▒nda olsun, d├╝┼č├╝ncenin ve eylemin yayg─▒nla┼čt─▒r─▒lmas─▒ i├žin, hukukumuza malik olma anlam─▒nda arzulanan her t├╝rl├╝ sonucun pe┼činde ve aray─▒┼č─▒nda olmam─▒z gerekmektedir. ─░┼čaretledi─čimiz bu se├ženek, bizi her t├╝rl├╝ kurumsal yap─▒lanman─▒n kutsall─▒─č─▒ndan daha ├Âtelere, yap─▒lar─▒n bizi sarmalamas─▒ndan daha ileri misyonlara ta┼č─▒yacakt─▒r. Ancak t├╝m bu s─▒ralad─▒klar─▒m─▒z i├žin hukuk├žular─▒m─▒zda baz─▒ belirtiler, g├Âr├╝n├╝mler, k─▒saca ÔÇścevherin cisimle┼čmi┼čÔÇÖ hali olarak tan─▒mlayabilece─čimiz ├Âzelliklerin bulunmas─▒ gerekmektedir. O halde vizyon kavram─▒na ge├žebiliriz. Vizyon, ÔÇťbir insan─▒n, bir kurumun veya devletin, gelecekte ya┼čanabilecek muhtemel olumlu-olumsuz de─či┼čimleri g├Ârebilmesi, bunlar─▒n yan tesirlerini kestirebilmesi, buna g├Âre de hayatta kalabilmesi, ba┼čar─▒l─▒ olabilmesi veya rekabet g├╝c├╝n├╝ art─▒rabilmesi i├žin, ileriye d├Ân├╝k pl├ónl─▒ ve sistemli bir ┼čekilde ├žizdi─či y├Ând├╝r.ÔÇŁ Mutlu bir gelecek tasavvuru, ama├ž olarak belirlenen hedeflere (misyona) ve bu hedefe nas─▒l ula┼č─▒laca─č─▒na dair donan─▒ma (vizyona) ba─čl─▒d─▒r. Dolay─▒s─▒yla misyon ve vizyonun net olarak tan─▒mlanmas─▒ ve ┼čekillenmesi gerekir. Bir ba┼čka deyi┼čle hedef anla┼č─▒labilir, ula┼č─▒labilir ve ger├žekle┼čebilir olarak ortaya konmal─▒d─▒r. Ahili─čin t├╝z├╝─č├╝ say─▒lan F├╝tuvvetnamelerde vizyon belirlenmi┼čtir. Buna g├Âre Ahi: ÔÇťHuyu g├╝zel, namaza devaml─▒, infak eden, babas─▒na ihsanda ve itaatte bulunan, kom┼čusunu a─č─▒rlayan, eline ge├ženi veren, i┼člerini g├╝zelle┼čtiren, s├Âzlerinde do─čru olan, ameli salih, s─▒r saklayan, ahde vefal─▒, sevgiye riayet eden, do─čruluk ve ┼čeffafl─▒k ilkesiyle muamelede bulunan, yalan─▒ ve riyas─▒ olmayan, helal kazan├ž pe┼činde olan, harama bakmayan, halka ihsan eden, kendisinden ayr─▒lanlar─▒ dola┼čan, ona vermeyene veren, zulmedeni ba─č─▒┼člayan, k├Ât├╝l├╝k edene iyilik eden, ┼čeriata ba─čl─▒, karde┼člerinin haklar─▒n─▒ eda eden, kom┼čular─▒na kar┼č─▒ m├╝samahada bulunan, ihsanlarla keremler eyleyen (c├Âmert), kendilerinden uzak olan─▒ soran, yak─▒ndakini dola┼čan, hastay─▒ ziyaret edip halini hat─▒r─▒n─▒ soru┼čturan ki┼čidir.ÔÇŁ Ahinin ├╝├ž ┼čeyi ba─član─▒r, ├╝├ž ┼čeyi a├ž─▒l─▒r: ´ü G├Âz├╝, haram olan ┼čeylere; a─čz─▒, g├╝nah olan s├Âzlere; eli, zul├╝mlere ba─član─▒r. ´ü Kap─▒s─▒, konuklara; kesesi, karde┼člerden ihtiyac─▒ olanlara; sofras─▒, b├╝t├╝n a├žlara a├ž─▒l─▒r. Ahilik vizyonunu olu┼čturan temel bile┼čenlerden birisi de ÔÇśtasarlanan gelecekÔÇÖtir. G├╝n├╝m├╝zde yap─▒lan bilimsel ara┼čt─▒rmalar da benzer sonu├žlara ula┼čmaktad─▒r. Akl─▒n yolu bir oldu─čuna g├Âre, sonu├žlar da birbirinden uzak olmasa gerektir. Buraya kadar anlat─▒lar─▒m─▒z─▒n ve belki de idealize etmek olarak tan─▒mlanabilecek ├Âng├Âr├╝lerimizin, bildik tan─▒m─▒yla ├╝topya de─čildir. Tarihi ger├žeklikten gelecek tasavvuruna bir yol haritas─▒d─▒r. ─░┼čte bu yolculukta yeni ku┼ča─č─▒ bekleyen tehlikeleri ÔÇťd├Ân├╝┼čt├╝rme projeleriÔÇŁ olarak tan─▒mlayabiliriz. Bizim ku┼ča─ča az ├žok bula┼čm─▒┼č bu projeler, yeni ku┼ča─č─▒ sarmal─▒yor diyebiliriz. Bunlar Sek├╝lerle┼čtirme - Protestanla┼čt─▒rma ÔÇô Muhafazak├órla┼čt─▒rma olarak belirlenebilir. 4 Yeni ku┼ča─č─▒m─▒za bu noktada tavsiyelerimiz, iman ÔÇô amel ba─člam─▒nda Bireysellik, Toplumsall─▒k, Adanm─▒┼čl─▒k (Asketizm), Pazifizm ve Aktivizm kavramlar─▒n─▒n iyi anlat─▒lmas─▒ gerekti─či kanaatindeyim. Zira ÔÇť┼×ayet biz bu KurÔÇÖanÔÇÖ─▒ bir da─č─▒n ├╝st├╝ne indirmi┼č olsayd─▒k, andolsun onu Allah korkusundan sayg─▒ ile ba┼č e─čmi┼č, par├ža par├ža olmu┼č g├Âr├╝rd├╝n. ─░┼čte biz, belki d├╝┼č├╝n├╝rler diye, insanlara b├Âyle ├Ârnekler veririzÔÇŁ (59- Ha┼čr-21) ayetindeki misyon, vizyon y├╝klemesinin alt─▒ndan ancak b├Âyle kalkabilirsiniz. ─░nsan f─▒trat─▒, insan─▒n di─čer yarat─▒klara kar┼č─▒ ├╝st├╝nl├╝─č├╝ ve insana verilen nimetler kar┼č─▒s─▒ndaki sorumluluklar─▒n─▒n izah─▒ bu s├Âyle┼činin s─▒n─▒rlar─▒n─▒ a┼čar. Herkes gibi bir hik├óye ile ba┼člam─▒┼č, hik├óyeyi yolda yazmaya ├žal─▒┼čm─▒┼čt─▒m. Hik├óye devam ediyor. Ara duraklarda s─▒k─▒nt─▒lar─▒m─▒z var. Biraz gerilerden bu g├╝nlere s─▒k─▒nt─▒lar─▒m─▒z─▒ ifade eden bir ┼čiirimsi ile bitirelim: B─░R BA┼×KA BE┼×BU├çUK H─░K├éYE -1- Bir adam isyan y├╝kle/r/nir uyand─▒ bir g├╝n r├╝yadan adam k├óbustan uyan─▒r gibi ho┼č ilk g├Ârd├╝─č├╝ de─čildi ki ÔÇśbu gelen birÔÇÖleri sayd─▒─č─▒ kadar giden birleri de bilirdiÔÇŽ o g├╝n yollar─▒na ate┼č g├╝nlerine y─▒ld─▒r─▒m d├╝┼čt├╝ s├Âz g├╝n├╝yd├╝, c├╝mlenin beklendi─či her birini bayram bildi─či. y─▒k─▒ld─▒, ayazmalar─▒ kuruyup gen├žlerine hasret bakakald─▒ÔÇŽ anneleri s─▒zlanm─▒┼čt─▒ bir g├╝n - Bu ├žocuklar babal─▒ yetim diye sus dedi adam, haks─▒zl─▒k yapma ├╝mmetin ├žocuklar─▒ ne g├╝neÔÇŽ sonra yine durdu, d├╝┼č├╝nd├╝, d├╝┼č├╝nd├╝ ba┼č─▒ elleri aras─▒nda ezildi, s─▒k─▒ld─▒ bo┼čvermek istedi bir anÔÇŽ - Ahde vefa, Vefa ile bir arada olmuyor zahir 5 diyesiydi, diyemedi. s├Âzleri hat─▒rlad─▒, ahidleri Kalu belaya uzanmadan, yak─▒n d├Ânem ahitlerini sonra celallendi - Maliyeti ne olursa olsun yok ├Âyle de─čil, - Neye mal olursa olsun o Bu i┼čin ├╝st├╝ne gidece─čimÔÇŽ sonra yine r├╝yadan uyand─▒ adam ÔÇśH├╝k├╝mde fah┼čaya gitmeyinÔÇÖ durdu yine adam, s├Âz bitmi┼č, eylem kesilmi┼čtiÔÇŽ dan─▒┼čt─▒ÔÇŽ - Alem sanki al─▒┼č─▒k. yer g├Âk inlememi┼č, g├Âk kubbe yere inmemi┼č, s─▒radanl─▒klar alemi kaplam─▒┼č - Bu da ge├žsindi yahuÔÇŽ h├╝km├╝n├╝ verdi, ÔÇśbu da ge├žmez yahuÔÇÖ diyen adam ├Âmr├╝ billah dememi┼čti - art─▒k konu┼čma, dedi kendine - zarar─▒ kendi kendine - s├Âz zaman─▒ de─čil, s├╝kut zaman─▒d─▒r - dilini lal, g├Ânl├╝n├╝ zilzal eyleÔÇŽ sonra muhasebe; indi mi peki g├Ânl├╝ne rahmet? dizildiler mi saf saf? bir ├Âz├╝r m├╝, gelece─čin mu┼čtular─▒na? AslaÔÇŽ AslaÔÇŽ elan da AslaÔÇŽ sonra tesbihine bakt─▒ ad─▒ unvan─▒ yaz─▒l─▒ tanelerine bir dost g├Ândermi┼č, hat─▒r tanelerini ├žekti i├žine, ge├žmi┼čine ├╝fledi - kader bu, 6 - diyesiydi, - diyemedi nefsine yenildi, onlar gibi. Vefan─▒n sokaklar─▒nda vefa aranmaz dedi var git uzletine, h├╝k├╝m ferma lalÔÇÖineÔÇŽ Ve nazire, ┼čehrine Ramazan gelen k─▒z─▒ma Ah k─▒z─▒m ya ─░├žinin mahyalar─▒n─▒ asars─▒n da ├ťmmeti g├Ârmez misin, umars─▒z. Tellerinden ince hayk─▒r─▒┼člar, Ben biz├ór├ó da dev┼čir. Dev┼čir ki lambalar─▒m─▒z ─▒┼č─▒l ─▒┼č─▒lÔÇŽ ┼×ehrine Ramazanlar ┼×ehrime karabasanlarÔÇŽ Kim demi┼č h├ó┼č├ó kemiyet Keyfiyet arad─▒k 40 y─▒l Hep o ÔÇśgelen birÔÇÖ and─▒naÔÇŽ Senin caddelerin mustakim/velud benimkiler ebter, Sen kuytulardan ├ž─▒kars─▒n, ben dehlizlereÔÇŽ Ah k─▒z─▒m ya ├ç─▒kmaz sokaklar sensiz olur a, bensiz nicedirÔÇŽ Sen zaman─▒ ├ževir ayaklar─▒nda ben ├žaresizli─čimi Onlar da eyyamc─▒l─▒─č─▒ D├╝zenleri tez anti tez, D├╝zenleri aylakÔÇŽ Onbir ay dedin de─čil mi k─▒z─▒m? Bak 12 y─▒l, ├Âncekileri saymazlarÔÇŽ Sen atlar─▒n─▒ ko┼čtur, ben avuntular─▒m─▒ÔÇŽ Sen avu├žlar─▒na dua koy umut umut ben ├╝rk├╝nt├╝lerimiÔÇŽ Sen bekleyeceksin yank─▒lanan s├Âzleri bense topra─ča g├Âm├╝len ahidleriÔÇŽ 7 Mahyalar─▒ma ben de ┼č├╝k├╝r yazd─▒m, H├╝k├╝mde fah┼ča olmad─▒ diye, Duvarlar─▒ma da ÔÇśutan─▒nÔÇÖÔÇŽ Sonra Rabbine y├Âneldi adam, Mazlumlar─▒n ve mahrum b─▒rak─▒lm─▒┼člar─▒n elleriyle a├žt─▒ Allah─▒m! bak─▒┼č─▒m─▒z─▒ ibret, s├╝kutumuzu hikmet, konu┼čmam─▒z─▒ sanat ve marifete d├Ân├╝┼čt├╝r. Hasbinallahu ve niÔÇÖmel vekil, niÔÇÖmel mevl├ó ve niÔÇÖmel masirÔÇŽ AllahÔÇÖ─▒m sen hepimizi ba─č─▒┼čla. Tarih ve Saat ha be┼č kala ha be┼č ge├žeÔÇŽ